Problems of legal liability for infringement on state symbols

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Академія Державної пенітенціарної служби

Abstract

The concept of the category "legal liability" is revealed and its essential features are defined in the article. It was found out that the current legislation provides only criminal liability: for public outrage to the State Flag of Ukraine, the State Coat of Arms of Ukraine or the National Anthem of Ukraine (Article 338 of the Criminal Code of Ukraine), as well as for illegal raising the State Flag of Ukraine on a river or sea vessel (Article 339 of the Criminal Code of Ukraine). Criminal liability for public outrage to the State Flag of Ukraine, the State Coat of Arms of Ukraine or the National Anthem of Ukraine, as well as for illegal raising the State Flag of Ukraine on a river or sea vessel is analyzed. The provision that Article 338 of the Criminal Code of Ukraine needs significant improvement and appropriate changes, as the authority of the Ukrainian state is undermined not only in case of infringement on the officially established flag and coat of arms of a foreign state is substantiated. In addition, it is advisable to introduce administrative liability for infringement on state symbols. У статті розкрито поняття категорії «юридична відповідальність» та визначено її сутнісні ознаки. Висвітлено загальне розуміння відповідальності – це обов’язок, покладений на когось або взятий на себе, відповідати за певну ділянку роботи, справу, за чиїсь дії, вчинки, слова; серйозність, важливість справи, моменту тощо. Встановлено, що різновидом соціальної відповідальності є юридична відповідальність, яка передбачає застосування до правопорушників (фізичних та юридичних осіб) передбачених законодавством санкцій, що забезпечуються в примусовому порядку державою. Також досліджено поняття юридичної відповідальності, яка передбачає застосування до правопорушників (фізичних та юридичних осіб) передбачених законодавством санкцій, що забезпечуються в примусовому порядку державою. Встановлено, що через відсутність спеціального закону, який би регулював порядок використання державних символів, практично неможливо кваліфікувати неправомірні дії, що підпадають під кримінальну відповідальність як наруга над ними. З’ясовано, що чинним законодавством передбачена лише кримінальна відповідальність: за публічну наругу над Державним прапором України, Державним гербом України або Державним гімном України (ст. 338 Кримінального кодексу України), а також за незаконне підняття Державного прапору України на річковому або морському судні (ст. 339 Кримінального кодексу України). Аргументовано положення про те, що ст. 338 Кримінального кодексу України потребує суттєвого вдосконалення і внесення відповідних змін, оскільки авторитет української держави підривається не лише в разі посягання на офіційно встановлені прапор і герб іноземної держави. Крім того, доцільним є запровадження адміністративної відповідальності за посягання на державні символи. Дійшли висновку, що кримінальне правопорушення у вигляді наруги над державними символами України відповідає основним підставам та принципам криміналізації, тому законодавець цілком справедливо передбачив за нього кримінальну відповідальність у ст.ст. 338, 339 КК України, яка є соціально обумовленою.

Description

Pekarchuk V. М., Chaika V. Yu. Problems of legal liability for infringement on state symbols // Кримінально-виконавча система: Вчора. Сьогодні. Завтра. - 2020. - № 1 (7). - С. 103-111.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By