Генеза понять «компетентність» і «компетенція» у педагогічній думці
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Пенітенціарна академія України
Abstract
Розвиток компетентностей є важливим аспектом для кожної особистості, адже це забезпечує досягнення високих результатів у роботі і дозволяє виконувати завдання більш ефективно та професійно. У сучасному світі існують суголосні поняття «компетентність» і «компетенція», які трактуються науковцями по-різному.
Метою цієї статті є дослідження походження понять «компетентність» і «компетенція», увиразнення дефініцій кожного із понять і доцільність вживання саме цих тлумачень педагогами закладів загальної середньої освіти.
Висновки. Встановлюючи співвідношення між поняттями «компетенція» і «компетентність», вважаємо доцільним акцентувати увагу на їх розмежуванні. Відповідно до досліджуваних тлумачень цих понять зауважимо, що компетенція трактується певною установою, державою як наперед задана вимога до знань, умінь, навичок, якою повинна володіти особистість задля успішної діяльності в межах потрібної сфери діяльності. У свою чергу, компетентність - є надбанням самої особистості, що визначає якісний рівень засвоєння знань, умінь, навичок та здатності імплементувати їх на основі власного досвіду, що проявляється проявляється в критичний момент за рахунок вміння знаходити зв’язок між ситуацією та знаннями, у прийнятті адекватних рішень нагальної проблеми. Важливим буде зазначити, що компетенція на пряму пов’язана з компетентністю, оскільки конкретно окреслює задане коло питань у тій сфері діяльності, з якою повинна бути добре обізнана, тобто компетентна, особистість.
Отже, компетенція є заздалегідь визначеним набором знань, умінь, навичок, а компетентність виступає власне якісною характеристикою засвоєння цих знань і умінь, що проявляється в процесі практичної діяльності.
The development of competencies is an important aspect for every individual, as it ensures the achievement of high results in work and allows you to perform
tasks more efficiently and professionally. In the modern world, there are concordant concepts of “competence” and “competency”, which are interpreted by scientists in different ways.
The purpose of this article is to study the origin of the concepts of “competence” and “competency”, to clarify the definitions of each concept and the expediency of using these interpretations by teachers of general secondary education institutions.
Conclusions. Establishing the relationship between the concepts of “competence” and “competency”, we consider it appropriate to focus on their distinction. In accordance with the studied interpretations of these concepts, we note that competency is interpreted by a certain institution or the state as a predetermined requirement for knowledge, skills, abilities that a person must have in order to be successful in the required field of activity. In turn, competence is an asset of the individual, which determines the qualitative level of knowledge, skills and the ability to implement them based on one’s own experience, which manifests itself at a critical moment through the ability to find a connection between the situation and knowledge, in making adequate decisions on an urgent problem.
It is important to note that competence is directly related to competency, as it specifically outlines a given range of issues in the field of activity that a person
should be well versed in, i.e. competent. Thus, competence is a predetermined set of knowledge, skills, and abilities, and competency is actually a qualitative
characteristic of the acquisition of this knowledge and skills, which is manifested in the process of practical activity.
Description
Нестеренко С. А. Генеза понять «компетентність» і «компетенція» у педагогічній думці // Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. - 2024. - № 1 (12). - С. 220-230.
