«Методика викладання зарубіжної літератури у ЗВО»: практичні аспекти викладання освітньої компоненти
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Пенітенціарна академія України
Abstract
У статті схарактеризовано практичні аспекти викладання освітньої компоненти «Методика викладання зарубіжної літератури у ЗВО» для майбутніх викладачів зарубіжної літератури в процесі їхньої професійної підготовки в закладах вищої освіти. Визначено місце цієї навчальної дисципліни в професійній підготовці майбутніх викладачів зарубіжної літератури. Закцентовано, що «Методика викладання зарубіжної літератури у ЗВО» є обов’язковим освітнім компонентом циклу професійної підготовки ОПП
Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література). Її особливістю є практичний характер, що зумовлений тісним взаємозв’язком цієї навчальної дисципліни з виробничою (педагогічною) практикою в закладах вищої освіти. Констатовано, що особливого значення в процесі викладання цієї освітньої компоненти набувають практичні й лабораторні заняття, що дають змогу проаналізувати теоретичні положення та сформувати вміння й навички їхнього застосування в процесі виконання завдань професійного спрямування. Наведено приклади завдань, які майбутні викладачі зарубіжної літератури мають виконувати в контексті практичних занять, що зокрема
передбачають підготовку магістрантами фрагментів лекцій, планів практичних занять, завдань для самостійної й науково-дослідницької роботи тощо. Наголошено на важливості самостійної роботи здобувачів і наведено приклади завдань для позааудиторної роботи магістрантів. Подано перелік онлайнових курсів на сучасних українських освітніх платформах, результати опанування яких можуть бути зараховані в межах неформальної освіти. Схарактеризовано особливості проведення поточного й підсумкового контролю з навчальної дисципліни в умовах змішаного навчання. Доведено, що ефективність опанування освітньої компоненти «Методика викладання зарубіжної літератури у ЗВО» безпосередньо пов’язана з майстерністю викладача, його готовністю до аналізу й коригування навчальних матеріалів, підготовлених магістрантами, вмінням створити доброзичливу й креативну атмосферу на практичних і лабораторних заняттях та заохотити їх до професійного розвитку.
The author of this article describes the practical aspects of teaching the educational component “Methodology of Teaching Foreign Literature in higher educational institutions” for future teachers of foreign literature in the process of their professional training in higher education institutions. The place of this academic discipline in the professional training of future teachers of foreign literature is determined. It is emphasized that “Methodology of Teaching Foreign Literature in higher educational institutions” is a mandatory educational component
of the professional training cycle of the Secondary Education (English Language and Foreign Literature). Its feature is its practical nature, which is due to the close relationship of this academic discipline with production (pedagogical) practice in higher education institutions. It is stated that practical and laboratory classes are of particular importance in the process of teaching this educational component, which allow analyzing theoretical provisions and forming skills and abilities for their application in the process of solving practical tasks. Examples
of tasks that future teachers of foreign literature should perform in the context of practical classes are given, which in particular involve the preparation by undergraduates of fragments of lectures, plans of practical classes, tasks for independent and research work, etc. The importance of independent work of applicants is emphasized and examples of tasks for extracurricular work of undergraduates are given. A list of online courses on modern Ukrainian educational platforms is given, the results of mastering which can be credited within the framework of non-formal education. The features of conducting current and final control in the academic discipline in conditions of blended learning are characterized. It has been proven that the effectiveness of mastering this educational component is directly related to the teacher's skill, his willingness to analyze and correct educational materials prepared by master's students, the ability to create a friendly and creative atmosphere in practical and laboratory classes and encourage them to professional development.
Description
Лілік О. О. «Методика викладання зарубіжної літератури у ЗВО»: практичні аспекти викладання освітньої компоненти//Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки.- 2025.- № 2(15).-С. 84–98.
Keywords
методика викладання зарубіжної літератури, майбут ні викладачі зарубіжної літератури, здобувачі вищої освіти, освітня компо нента, практичні заняття, лабораторне заняття, магістратура, methodology of teaching foreign literature, future teachers of foreign literature, higher education students, educational component, practical classes, laboratory class, master's degree
