Вибіркові освітні компоненти в професійній підготовці майбутніх учителів української мови і літератури в магістратурі

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Пенітенціарна академія України

Abstract

У статті схарактеризовано роль вибіркових освітніх компонентів у професійній підготовці майбутніх учителів української мови і літератури в магістратурі. З’ясовано, що одним зі шляхів формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти є опанування вибіркових освітніх компонентів, які спрямовані на вдосконалення загальних і фахових компетентностей, визначених в освітньо-професійній програмі. Процедури розроблення й вибору зазначених освітніх компонентів окреслені в університетських положеннях, зокрема зазначено, що вони мають охоплювати 25 % від загального обсягу кредитів ЕСTS, які заплановані відповідною освітньо-професійною програмою підготовки фахівців певної спеціальності. Аналіз освітньої діяльності з реалізації освітньо-професійної програми 014.01 Середня освіта. Українська мова і література в магістратурі Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка дав змогу схарактеризувати вибіркові компоненти із циклів загальної і професійної підготовки. Констатовано, що здобувачі вищої освіти мають опанувати три навчальні дисципліни циклу загальної підготовки і п’ять навчальних дисциплін циклу професійної підготовки, які рівномірно розподілені в межах трьох семестрів. Автор статті характеризує ті навчальні дисципліни, які мають особливу популярність серед майбутніх учителів української мови і літератури, зокрема: «Педагогічна риторика», «Основи академічної доброчесності», «Художні системи в українській літературі ХХ–ХХІ століть», «Література Сіверського краю в історико-типологічному контексті», «Технології вивчення теоретико-літературних понять у старшій школі», «Українська мова в науково-педагогічній комунікації» тощо. Констатовано, що здобувачі освіти здебільшого обирають для вивчення ті навчальні дисципліни, що мають практичне спрямування і можуть знадобитися їм під час майбутньої професійної діяльності. Зазначено, що викладачі в процесі розроблення вибіркових освітніх компонентів прагнуть враховувати галузевий і регіональний аспекти. The author of this article characterizes the role of selective educational components in the professional training of future teachers of the Ukrainian language and literature in the master's degree. It was found that one of the ways of forming the individual educational trajectory of a student is the mastering of selective educational components aimed at improving general and professional competencies defined in the educational and professional program. The procedures for the development and selection of the specified educational components are outlined in university regulations, in particular, it is stated that they should cover 25% of the total volume of ECTS credits planned by the relevant educational and professional program. Analysis of educational activities for the implementation of the educational and professional program 014.01 Secondary education. Ukrainian language and literature in the master's program of the T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium» made it possible to characterize selective components from cycles of general and professional training. It was established that those seeking higher education should master three academic disciplines of the cycle of general training and five academic disciplines of the cycle of professional training, which are evenly distributed within three semesters. The author of the article characterizes those educational disciplines that are particularly popular among future teachers of the Ukrainian language and literature, in particular: "Pedagogical rhetoric", "Basics of academic integrity", "Artistic systems in Ukrainian literature of the 20th-21st centuries", "Literature of the Siver region in historical-typological context", "Technologies of studying theoretical and literary concepts in high school", "Ukrainian language in scientific and pedagogical communication". It has been established that educational disciplines that have a practical direction and may be needed during professional activities are particularly popular among future teachers. It is noted that teachers of university in the process of developing selective educational components try to take into account branch and regional aspects.

Description

Лілік О. О. Вибіркові освітні компоненти в професійній підготовці майбутніх учителів української мови і літератури в магістратурі // Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. - 2024. - № 2 (13). - С. 110-123.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By