Персоналізоване навчання з використанням штучного інтелекту
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Пенітенціарна академія України
Abstract
Актуальність теми полягає в необхідності модернізації освітнього процесу відповідно до індивідуальних потреб здобувачів освіти. Штучний інтелект створює нові можливості для персоналізації навчання, що є ключовим напрямом розвитку сучасної освіти. Мета статті: дослідити можливості застосування штучного інтелекту задля персоналізації навчання в умовах сьогодення. Методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури для визначення сутності персоналізованого навчання; аналіз освітніх стратегій з використанням штучного інтелекту; систематизація інформації про
цифрові інструменти та їхні можливості; прогностичний метод для визначення перспектив упровадження технологій в освіті. У статті розкри
то сутність персоналізованого навчання, яке в контексті сучасних вимірів розглядається як новочасний освітній підхід; у центр уваги ставить індиві
дуальні особливості здобувача освіти, його потреби, інтереси, рівень підготовки та стиль засвоєння знань. Отримані результати демонструють, що використання штучного інтелекту в персоналізованому навчанні дозволяє враховувати індивідуальні потреби, стиль засвоєння знань та рівень підготовки здобувачів освіти. Окреслено основні стратегії персоналізованого навчання з використанням штучного інтелекту (адаптивне навчання, диференційоване навчання, прогностичне навчання, ігрова стратегія навчання, інклюзивне навчання, самостійне навчання, стратегії емоційного залучення, співпраці та комунікації), проаналізовано конкретні цифрові інструменти, які допомагають їх реалізувати. Виявлено переваги та виклики реалізації персоналізованого навчання з використанням штучного інтелекту. Практична цінність статті полягає у визначенні ефективних стра
тегій до впровадження персоналізованого навчання із застосуванням штучного інтелекту, що сприяє адаптації освітнього процесу до потреб кожно
го здобувача. Висновки. З’ясовано, що персоналізоване навчання з використанням штучного інтелекту є важливим кроком у напрямі модернізації освітнього процесу. Успішна реалізація персоналізованого навчання з використанням штучного інтелекту сприятиме створенню гнучкої, інклюзивної та орієнтованої на майбутнє системи освіти.
The relevance of the topic lies in the need to modernize the educational process in accordance with the individual needs of education seekers. Artificial
intelligence creates new opportunities for personalizing learning, which is a key direction in the development of modern education. The purpose of the article: to explore the possibilities of using artificial intelligence to personalize learning in today's conditions. Methodology: analysis and synthesis of scientific literature to determine the essence of personalized learning; analysis of educational strategies using artificial intelligence; systematization of information about digital tools and their capabilities; a predictive method to determine the prospects for implementing technologies in education. The article reveals the essence of personalized learning, which in the context of modern dimensions is considered as a modern educational approach; it focuses on the individual characteristics of the education seeker, his needs, interests, level of training and style of knowledge acquisition. The results obtained demonstrate that the use of artificial intelligence in personalized learning allows taking into account individual needs, style of knowledge acquisition and level of training of education seekers. The main strategies of personalized learning using artificial intelligence are outlined (adaptive learning, differentiated learning, predictive learning, game-based
learning strategy, inclusive learning, self-directed learning, emotional engagement, collaboration, and communication strategies) and specific digital
tools that help implement them are analyzed. The advantages and challenges of implementing personalized learning using artificial intelligence are identified.
The practical value of the article lies in identifying effective strategies for implementing personalized learning using artificial intelligence, which helps
adapt the educational process to the needs of each student. Conclusions. It was found that personalized learning using artificial intelligence is an important step towards modernizing the educational process. The successful implementation of personalized learning using artificial intelligence will contribute to the creation of a flexible, inclusive, and futureoriented education system.
Description
Швардак М.В., Попович О.М. Персоналізоване навчання з використанням штучного інтелекту // Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. - 2025. - № 1 (14). -С. 139-156.
Keywords
штучний інтелект, персоналізоване навчання, індивідуалізація навчання, адаптивне навчання, прогностичне навчання, ігрова стратегія навчання, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, диференційоване навчання, artificial intelligence, personalized learning, digital tools, individualization of learning, adaptive learning, differentiated learning, predictive learning, game-based learning strategy, inclusive learning
